
بستگان گریان قربانی سقوط هواپیمای سریویجایای ایر اندونزی را…
[ad_1]
جاکارتا: هق هق گریه دوستان و اقوام روز پنجشنبه (14 ژانویه) در گورستان جاکارتا اقامت کردند تا در حالیکه غواصان شکار دوم جعبه سیاه را از سر گرفتند ، بقایای یک مهماندار هواپیما را از هواپیمای مسافربری سقوط کرده اندونزی دفن کنند.
اوکی بیسمای ، 29 ساله ، اولین قربانی فاجعه روز شنبه پس از مقایسه اثر انگشت از دست او با کسانی که در پایگاه داده هویت ایالت بودند ، بود.
هواپیمای بوئینگ 737-500 شرکت هواپیمایی سریویا 62 خدمه و مسافر از جمله 10 کودک داشت که بلافاصله پس از برخاستن از جاکارتا در کمتر از یک دقیقه به حدود 30000 متر رسید.
از آن زمان حداقل پنج قربانی دیگر به عنوان دانشمندان پزشکی قانونی شناسایی شده اند که بقایای تحریف شده انسانی را از بقایای بستر دریا مرتب می کنند به امید آشتی DNA با بستگان.
در قبرستان ، آلدا رفا ، همسر بیسما ، پرتره ای از همسرش در دست داشت و گلبرگ های گل را روی تپه ای از خاک که تابوت او دفن شده بود ، پاشید.
رفا ، همچنین مهماندار هواپیما ، در یادداشتی که این هفته در شبکه های اجتماعی منتشر کرد ، نوشت: “آنجا در آرامش باش ، عزیزم ، و منتظر من باش … در بهشت”.
“متشکرم که وقتی روی زمین بودی شوهر عالی بودی.”
سنت های تشییع در اندونزی ، بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان ، نیاز به دفن سریع مردگان دارد.
اما روند شناسایی ممکن است هفته ها یا بیشتر طول بکشد و عذاب را برای برخی از خانواده های دلسرد کننده طولانی کند.
پدر سوپنو ، هندی کیسوانتو ، گفت که خانواده بیسما امید خود را برای یافتن بقایای بیشتر از دست دادند و در عوض تصمیم گرفتند غواصان را به خاک بسپارند.
کیسوانتو در این مراسم گفت: “امروز ما هنوز عزادار هستیم ، اما به خاطر آنچه اتفاق افتاده تسلیم خدا می شویم.”
“مرگ در دست خداست … بگذارید از خدا بخواهیم که به او مکانی در بهشت بدهد.”
شکار تازه
تقریباً 270 غواص روز پنجشنبه در دسترس بودند که مقامات ماهیگیری نیزه را که یک روز زودتر به دلیل شرایط بد آب و هوایی و مواج دریا لغو شده بود ، شروع کردند.
راسمن MS ، مدیر عامل آژانس ، اوایل روز پنجشنبه گفت: “تمرکز اصلی (امروز) غواصی خواهد بود.”
“ما فقط به دنبال یک چیز نیستیم – قربانیان ، ضبط کننده صدا و آوارها در اولویت هستند.”
محققان می گویند آنها یک ماژول حافظه را از دستگاه ضبط کننده اطلاعات بازیابی شده بازیابی و پاک کرده اند و امیدوارند که به زودی جزئیات مهم دستگاه را بخوانند و اکنون تمرکز خود را روی یافتن ضبط کننده صدا در کابین خلبان گذاشته اند.
داده های جعبه سیاه شامل سرعت ، ارتفاع و جهت هواپیما و همچنین مکالمات خدمه پرواز است و به گفته کارشناسان هواپیمایی به توضیح حدود 90 درصد از سقوط کمک می کند.
بخوانید: سقوط هواپیمای سریویجایا امنیت هواپیمایی اندونزی را تحت تمرکز تازه قرار می دهد
تاکنون مقامات نتوانسته اند توضیح دهند که چرا این هواپیمای 26 ساله فقط چهار دقیقه پس از پرواز سقوط کرده و راهی شهر پونتیاناک در جزیره بورنئو شد که 90 دقیقه با آن فاصله دارد.
او خلبانان کنترل را تجربه کرده است و شواهد اولیه نشان می دهد که خدمه وضعیت اضطراری اعلام نکرده و یا مشکلات فنی را گزارش نکرده اند ، زیرا بلافاصله قبل از سقوط هواپیما به شدت از مسیر برنامه ریزی شده خود منحرف شده است.
تحلیلگران هواپیمایی می گویند ، هوای نامناسب ، خطای خلبان ، نگهداری ضعیف و آسیب مکانیکی از جمله عوامل احتمالی است.
از آنجایی که همه گیری جهانی یافتن مسافرت های هوایی را دشوار می کرد ، هواپیما – که قبلاً توسط شرکت هواپیمایی قاره آمریکا و یونایتد ایرلاینز اداره می شد – حدود 9 ماه در آشیانه پارک شده بود تا اینکه در ماه دسامبر پس از اعلام قابلیت پرواز مجدداً مورد بهره برداری قرار گرفت. به وزارت ترانسپورت
بر اساس اطلاعات ردیابی پرواز ، وی از زمان سقوط بیش از 130 بار پرواز کرده است.
کاوشگر سقوط احتمالاً ماه ها به طول خواهد انجامید ، اما گزارش اولیه 30 روز پیش بینی می شد.
[ad_2]