
موشک بوئینگ لونار ناسا آزمایش زمینی “یکبار در یک…
[ad_1]
واشنگتن: موشک فضایی عمیق ساخته شده توسط بوئینگ ناسا برای اولین بار روز شنبه هر چهار موتور را در فاز اصلی خود روشن می کند و یک آزمایش اصلی برای پیشبرد برنامه دولت ایالات متحده با تاخیر در بازگشت انسان به ماه را قطع می کند. چند سال آینده
این سیستم پرتاب فضایی (SLS) با ارتفاع 212 فوت در یک مرکز آزمایشی در مرکز فضایی Stenis ناسا در می سی سی پی نصب شده است و در ساعت 4:27 بعد از ظهر به وقت محلی (2227 GMT) فقط در بیش از یک دقیقه زنده می شود – خیلی کمتر تقریباً چهار دقیقه ، مهندسان مجبور بودند برای اولین پرتاب موشک در نوامبر سال جاری در جاده بمانند.
جیم بریدنشتاین ، مدیر ناسا پس از آزمایش در یک کنفرانس خبری گفت: “امروز روز خوبی بوده است” و افزود: “ما داده های زیادی برای مرتب سازی داریم” برای تعیین اینکه آیا تغییری لازم است یا خیر و آیا تاریخ راه اندازی نوامبر 2021 است. هنوز هم ممکن است
آزمایش موتور ، مرحله نهایی تقریباً سالانه آزمایش آزمایشی Green Run ناسا ، گامی حیاتی برای آژانس فضایی و بهترین عملکرد SLS بوئینگ آن قبل از آغاز برنامه بدون سرنشین ناسا در اواخر امسال بود. فشار ترامپ برای بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه تا سال 2024
مشخص نبود که آیا بوئینگ و ناسا باید آزمایش را تکرار کنند ، این احتمال می تواند اولین پرتاب در سال 2022 باشد. مدیر برنامه SLA ناسا جان هونیک هشدار داد که بررسی داده های آزمایش ادامه دارد ، به خبرنگاران گفت انجام یک تست جدید آتش داغ می تواند تقریباً یک ماه باشد.
برای شبیه سازی شرایط برخاست داخلی ، چهار موتور موشکی Aerojet Rocketdyne RS-25 در حدود یک دقیقه و 15 ثانیه مشتعل شد و 1.6 میلیون پوند رانش ایجاد کرد و 700000 گالن پیشرانه را در بزرگترین نیمکت آزمایش ناسا مصرف کرد. ، سازه ای عظیم که بیش از 35 طبقه مرتفع ساخته شده است.
هزینه SLS فوق سنگین سه سال عقب است و بیش از 3 میلیارد دلار است. مدت ها است که منتقدان استدلال می کنند ناسا فناوری هسته ای شاتل موشکی را که از هر دوره 1 میلیارد دلار یا بیشتر هزینه می کند ، به نفع گزینه های تجاری جدیدتر که نوید هزینه های کمتری را می دهند ، پس می گیرد.
برای مقایسه ، پرواز با موشک عظیم اما قدرتمند Falcon Heavy ، که توسط اسپیس ایکس الون ماسک طراحی و ساخته شده است ، فقط 90 میلیون دلار و برای راه اندازی میراث Delta IV Heavy از اتحادیه Launch Alliance حدود 350 میلیون دلار هزینه دارد.
در حالی که موشک های جدیدتر و قابل استفاده مجدد از هر دو شرکت – Starship’s SpaceX و Vulcan’s United Launch Alliance – نوید بار بیشتری نسبت به Falcon Heavy یا Delta IV Heavy را می دهند ، اما بالقوه با قیمت پایین تر ، طرفداران SLS ادعا می کنند که دو یا چند پرتاب از این موشک ها طول می کشد که SLS می تواند در یک مأموریت حمل کند.
رویترز در ماه اکتبر گزارش داد که مشاوران فضایی رئیس جمهور ریاست جمهوری جو بایدن با هدف به تعویق انداختن هدف 2024 ترامپ ، شک و تردیدهای جدیدی را در مورد سرنوشت بلند مدت SLS ایجاد می کند ، همانطور که آبشار SpaceX و Jeff Bezos از ریشه های قوی برخوردار است در بازار ظرفیت جدید جدید سنگین رقابت می کند.
جان شنون ، مدیر بوئینگ SLS این هفته به خبرنگاران با اشاره به پنج طوفان گرمسیری و طوفانی که به استنیس برخورد کرد ، به خبرنگاران گفت: “مهندسین ناسا و بوئینگ در یک برنامه 10 ماهه Green Run باقی مانده اند ، اگرچه امسال موفقیت های چشمگیری داشته اند.” و بعد از اینکه آزمایش برخی از مهندسان برای ویروس کرونا در ماه مارس مثبت شد ، سه ماه تعطیل است.
[ad_2]