
نظر: چه چیزی مانع از پیگیری سیگنال ، تلگرام…
[ad_1]
سنگاپور: از آنجایی که Whatsapp شرایط استفاده خود را در 6 ژانویه به روز کرد ، بسیاری از کاربران که نگران حریم خصوصی خود هستند ، نصب WhatsApp را انتخاب کرده اند و قصد دارند به سایر برنامه های پیام رسان منتقل شوند.
از قضا ، بسیاری از کاربران اکنون می توانند اطلاعات تماس و اطلاعات تماس همه دوستان خود را با Facebook ، که از سال 2014 مالک WhatsApp است ، به اشتراک بگذارند.
دلیل این امر این است که پنج سال پیش ، WhatsApp به کاربران 30 روز فرصت داد تا کادر را علامت بزنند تا در ازای “پیشنهادهای محصول” و “پیشنهادها و تبلیغات مربوطه” ، فراداده WhatsApp خود را با فیس بوک انتخاب نکنند.
اما در سال 2021 ، واکنش به اولتیماتوم WhatsApp و عدم وجود گزینه انصراف جدی تر است.
این احتمال وجود دارد که افزایش آگاهی از محرمانه بودن اطلاعات شخصی باعث مهاجرت گسترده کاربران واتس اپ به سایر برنامه های پیام رسان مانند Signal یا Telegram شده باشد.
WhatsApp مجبور شده است بیانیه ای را منتشر کند که در آن توضیح داده شده است که چت های خصوصی رمزگذاری شده از پایان به پایان هستند و دسترسی WhatsApp ، Facebook یا شرکای شخص ثالث به این چت ها امکان پذیر نیست.
بخوانید: توضیحات حریم خصوصی WhatsApp نگرانی برخی از کاربران سنگاپور را برطرف می کند
تغییرات جدید فقط در گپ های دارای حساب های تجاری اعمال می شود که برای هدف قرار دادن تبلیغات به اشتراک گذاشته می شود.
ممکن است توضیحات مانع از تغییر برخی شود اما به نظر می رسد بیشتر کاربران اعتماد به واتساپ را از دست داده اند و اعتقاد بیشتری به تلگرام و سیگنال دارند.
صلح موقت
تغییر به برنامه های پیام رسان جایگزین می تواند آرامش روانی موقت را در اختیار کاربران قرار دهد ، اما آیا به س questionsالات طولانی مدت در مورد حریم خصوصی و مدل های تجاری برنامه های پیام رسان پاسخ می دهد؟ شاید نه.
تلگرام عمدتا به عنوان سرویس پیام رسانی ایمن تری فروخته می شود که از کسب درآمد از چت های خصوصی دوری خواهد کرد.
پاول دوروف بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام سخنرانی اصلی را در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا ، اسپانیا ، 23 فوریه 2016 انجام داد. REUTERS / Albert Gea
پاول دوروف ، یکی از بنیانگذاران این برنامه ، اخیراً گفت:
ما هرگز شما را مجبور به تماشای تبلیغات 30 ثانیه ای تلگرام نمی کنیم. اگر هرگز تبلیغاتی را معرفی کنیم ، تبلیغات فقط در کانالهای بزرگ یک به یک ظاهر می شوند که به دلیل هزینه های سرور و ترافیک ، اجرای آنها گران است … و بر اساس داده های شخصی هدف قرار نمی گیرند (برخلاف فیس بوک). بنابراین ، بدون جمع آوری اطلاعات شخصی ، بدون پروفایل کاربران و غیره و اگر از کانال های یک به چند ما استفاده نکنید (که در همه برنامه های پیام رسان دیگر وجود ندارد) ، هیچ تبلیغی مشاهده نخواهید کرد.
توجه WORD: رشد و درآمدزایی مصرف کننده
با این حال ، عاقلانه است که کاربران دو نکته را قبل از پرش از کشتی به تلگرام ، فراموش کنند.
پاسخ دوروف براساس کاربران فعلی و دامنه تلگرام است. با افزایش هزینه سرورها و ترافیک ، ممکن است تلگرام و سایر سیستم عامل ها لازم باشد تدابیری برای سالم نگه داشتن تجارت خود در نظر بگیرند.
آیا تلگرام یا سیگنال واقعاً هرگز از مکالمه کاربران درآمد کسب نمی کنند؟ شاید این اتفاق فردا نیفتد ، اما چه کسی می داند پنج سال دیگر فناوری چگونه خواهد بود؟
ما یک پست در وبلاگ Whatsapp را برای سال 2012 فراموش کرده ایم ، که بیان می کند چرا Jan Kaoum و Brian Acton سازندگان تبلیغات را در سیستم عامل نمی فروشند. اما به نظر می رسد همه وعده ها هنگامی که توسط فیس بوک به قیمت 19 میلیارد دلار در سال 2014 خریداری شده است ، شکسته شده و متعاقباً شرایطی برای خدماتی که استفاده از داده های تبلیغات شخصی را مشروعیت می بخشد ، آزاد شد.
بخوانید: نظر دهید: آنچه در خشم ناشی از شرایط و قوانین جدید WhatsApp وجود دارد
در این قسمت ، توانایی WhatsApp برای درآمدزایی از تماس با حساب های کاربری تا حد زیادی توسط کاربران آن تعیین می شود.
در حال حاضر با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه ، بزرگترین سرویس پیام رسانی است. برعکس ، تلگرام تقریباً یک پنجم پایگاه کاربران (از حدود 400 میلیون کاربر) را دارد و سیگنال ماهانه 20 میلیون کاربر فعال را ردیابی می کند.
پایگاه کاربری گسترده WhatsApp این امکان را به عنوان پایه ای ممکن برای تبلیغات ایجاد می کند.
بخوانید: نظر دهید: تعلیق یازده ساعته حساب کاربری ترامپ در فیس بوک سوالاتی را درباره انگیزه های وی ایجاد می کند
تلگرام و سیگنال چگونه ایمن است؟
نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید مسئله امنیتی است: آیا تلگرام و سیگنال واقعاً برای داده های شخصی شما از WhatsApp ایمن ترند؟ ممکن است تعجب کنید
برخلاف واتس اپ ، چت های تلگرام به صورت پیش فرض رمزگذاری نشده اند. برای فعال سازی این ویژگی ، کاربران باید “چت مخفی” را شروع کنند. در غیر این صورت چت های شما در سرورهای محلی تلگرام ذخیره می شوند.
FILE PHOTO: در این تصویر که در 13 ژانویه 2021 گرفته شده است ، آرم برنامه پیام رسانی سیگنال در یک گوشی هوشمند قابل رویت است ، در مقابل همان آرم نشان داده شده ، REUTERS / Dado Ruvich
اما حتی با رمزگذاری انتها به انتها ، محققان MIT در سال 2017 گفتند که امکان ردیابی برخی از کاربران و اطلاع از زمان برقراری تماس وجود دارد. نویسندگان پیشنهاد می کنند: “تلگرام دارای مشکلات جدی و ساده پروتکل است که هر کارشناس امنیتی باتجربه می تواند به آنها وارد شود.”
Symantec Security همچنین در سال 2019 اعلام کرد که این آسیب پذیری در تلگرام می تواند به بدافزار اجازه جایگزینی تصاویر و فیلم ها را بدهد. به عنوان مثال ، این ممکن است به این معنی باشد که هرگونه اطلاعات مهم منتشر شده از طریق تصاویر ، مانند حساب بانکی و اطلاعات هویت ، قابل تغییر است.
به همین ترتیب ، س questionsالاتی درباره اقدامات حریم خصوصی سیگنال مطرح شد. محققان آسیب پذیری گوگل از Project Zero در برنامه آسیب پذیری پیدا کرده اند که به افراد متجاوز امکان گوش دادن به مکالمات با کاربران را می دهد.
محققان شرکت امنیت سایبری Tenable همچنین با تماس با شماره سیگنال وی توانستند مکان کاربر سیگنال را ردیابی کنند. ردیابی مکان حتی در صورت عدم پاسخگویی به تماس نیز می تواند کارساز باشد.
بخوانید: نظر دهید: T&C جدید WhatsApp می تواند تغییراتی در مدیریت داده ها و حریم خصوصی ایجاد کند
ممکن است تلگرام و سیگنال این خطاهای خاص را برطرف کرده باشند ، اما این تخلفات حاکی از آن است که برنامه های جدید به ویژه در ابتدای کار آسیب پذیر هستند.
حتی در صورت آشکار شدن و رفع این کمبودها ، اطلاعات شفاف تری لازم است تا کاربران بتوانند سیستم عامل های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و مناسب ترین مورد را برای نیازهای خود پیدا کنند.
تفکر در مورد شکاف ادبیات دیجیتال
به طور خلاصه ، شرکت ها در برابر ذینفعان خود پاسخگو هستند تا براساس خدمات رایگان که به میلیاردها مشتری خود در سراسر جهان ارائه می دهند ، سود خود را نشان دهند.
(پرونده: AP / Patrick Sison)
این اکوسیستم آنلاین با اطلاعات شخصی ما خریداری و پرداخت می شود. وقتی برای یک بستر جدید رسانه های اجتماعی ثبت نام می کنیم ، با آنها قرارداد کاری منعقد می کنیم که در آن از حقوق خود برای انجام هر کاری در سیستم عامل های آنها و غالباً کارهایی که خارج از سیستم عامل آنها انجام می دهیم ، چشم پوشی می کنیم.
ما همیشه باید سود حاصل از طراحی ، سیاست و تجربه رسانه های اجتماعی و قیمت واقعی خدمات رایگان را در ذهن داشته باشیم. بنابراین ، به عنوان کاربر ، باید در مورد محدودیت های سیستم عامل های مختلف و اینکه کجا و چگونه اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذاریم هوشیار باشیم.
بخوانید: نظر دهید: افراد مسن را به جای مجبور کردن به استفاده از فناوری در دیجیتال سازی تشویق کنید
شاید یک گزینه مطمئن برای برنامه های رایگان مانند WhatsApp ، Telegram و Signal ، برنامه پولی Threema باشد که با مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) سازگار است.
Threema از رمزگذاری انتها به انتها استفاده می کند و به کاربران اجازه می دهد تا از این برنامه به صورت ناشناس استفاده کنند. هیچ حساب مرکزی مرتبط با شماره تلفن یا آدرس ایمیل مورد نیاز نیست. با این حال ، این نرم افزار در سراسر جهان محبوب نیست ، شاید به این دلیل که دارای برچسب قیمت است. بنابراین ، تصمیم ما اولویت دادن به قیمت نسبت به حریم خصوصی است.
من به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه می کنم هنگام استفاده از یک سرویس آنلاین ، آموزش ، تحقیق در مورد حقوق داده های خود و همیشه از خود محافظت کنند. سواد دیجیتال نه تنها برای امنیت شخصی بلکه برای امنیت اجتماعی و ملی نیز ضروری است.
به سخنان یک وکیل و استاد رسانه گوش دهید که شرایط جدید خدمات WhatsApp را در پادکست CNA Heart of Matter در CNA:
سیف الدین احمد استادیار دانشکده ارتباطات و اطلاعات وی کیم وی در دانشگاه صنعتی نانیانگ است. علایق پژوهشی وی در تأثیرات رسانه های اجتماعی بر رفتارهای مدنی و سیاسی است.
[ad_2]