
گوگل در حال تلاش برای احداث پلت فرم اخبار…
[ad_1]
سیدنی: طبق رسانه های محلی ، گوگل در حال برنامه ریزی برای راه اندازی وب سایت خبری خود در استرالیا طی چند هفته است ، زیرا این غول موتور جستجو با قوانین پیشنهادی پرداخت محتوا در جهان تلاش می کند مقالاتی را برای این سرمایه گذاری ارائه دهد.
راه اندازی News Showcase در ماه آینده آخرین روش Google در یک کارزار تبلیغاتی علیه قوانین برنامه ریزی شده دولت استرالیا است که باعث می شود این شرکت به محتوای موجود در موتور جستجوی آن به ارائه دهندگان اخبار محلی بپردازد.
میشا کچل ، سردبیر روزنامه دانشگاهی مکالمه ، روز چهارشنبه (27 ژانویه) گفت که از گوگل خواسته است “بحث در مورد راه اندازی محصول News Showcase را در اسرع وقت ، احتمالاً در ماه فوریه ، از سر بگیرد”.
وی گفت: “ما در این زمینه با آنها کار می کنیم.”
گوگل با امضای معاملات با شش سایت کوچک محلی ، از جمله The Conversation ، برای محتوا ، از برنامه های خود برای راه اندازی News Showcase در استرالیا خبر داد. پس از آن ، هنگامی که سازمان رقابت در استرالیا پیش نویس نسخه ای از کد پیشنهادی را برای مذاکرات رسانه ای منتشر کرد ، وی انتشار آن را به استناد شرایط نظارتی به تعویق انداخت.
تصمیم برای حرکت به جلو با راه اندازی گواهی واضح بر آمادگی گوگل برای ورود به معاملات محتوای خود بود ، و نیازی به یک دولت دارای حکم قانونی را انکار کرد.
بخوانید: Google با ناشران خبری فرانسوی قرارداد پرداخت محتوا را مهر می کند
نظر: آیا اخبار هزینه زیادی دارد یا کمی؟ گوگل و فیس بوک می خواهند آن را به هر دو روش داشته باشند
سخنگوی گوگل ، متعلق به Alphabet Inc در استرالیا ، از اظهار نظر در روز چهارشنبه خودداری کرد. دو ناشر محلی دیگر بدون بحث در مورد مکالمات اخیر ، تأیید کرده اند که جزئیات مربوط به محتوای سایت جدید را دارند.
مدیر عامل شرکت گوگل استرالیا ، مل سیلوا ، در جلسه استماع پارلمان در هفته گذشته گفت که در صورت پیشبرد اولین قوانین در جهان ، این شرکت ابزار جستجوی پرچمدار خود را از استرالیا پس خواهد گرفت.
طبق قوانین برنامه ریزی شده ، گوگل و رسانه های اجتماعی فیس بوک باید با سایت های استرالیایی که محتوای آنها بازدید کننده را به سیستم عامل های خود هدایت می کند ، در مورد توافق نامه های تجاری الزام آور مذاکره کنند. در صورت عدم موفقیت در معامله ، دولت داوری را تعیین می کند تا این کار را برای آنها انجام دهد.
گوگل می گوید این قانون که در حال حاضر تحت نظارت مجلس است اما انتظار می رود به زودی تصویب شود ، قابل اجرا نیست.
درک ویلدینگ ، استاد دانشگاه فنی مرکز رسانه ای سیدنی گفت: “اگر گوگل بتواند ثابت کند که می تواند با برخی ناشران به توافق برسد ، هدف آن این است که نشان دهد می توان ترتیبات تجاری را بدون هیچ گونه مداخله قانونی انجام داد.”
“س isال این است که آیا این ترتیب ها برای همه ناشران مناسب است یا خیر. نوعی که Google می تواند ارائه دهد برای برخی از ناشران مناسب است ، اما نه دیگران.”
[ad_2]