
Brexit به مشکلات COVID-19 در انگلیس می افزاید
[ad_1]
لندن: شرکتهای هواپیمایی مستقر در انگلیس که بر اساس همه گیری ویروس کرونا بنا شده اند ، برای پرواز از طریق اتحادیه اروپا با موانعی روبرو هستند و سهامداران آنها هزینه آن را پرداخت می کنند.
توافق تجاری پیش از طلاق رسمی اخیر انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شد پروازهای بین دو کشور مانند گذشته ادامه یابد.
اما برای شرکت های هواپیمایی با کمتر از 50 درصد سهامداران مستقر در اتحادیه اروپا ، پروازهای داخل اتحادیه اروپا نیاز به توافق جدیدی تا پایان سال 2021 دارند.
دانیل روسکا ، تحلیلگر برنشتاین ، گفت: “برای ادامه دسترسی به این حقوق ترافیکی درون اروپایی ، شرکت های هواپیمایی باید ثابت کنند که اکثراً تحت مالکیت و کنترل افراد اروپایی هستند.”
شرکت های هواپیمایی بدون دردسر ، مانند Ryanair و EasyJet ، به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند ، زیرا مدل کسب و کار آنها اساساً بر اساس پرواز مشتریان در سراسر اتحادیه اروپا است ، مانند گردشگران فرانسوی و آلمانی به مقصد تعطیلات در اسپانیا و یونان.
“هزینه های اضافه شده”
جان استریکلند ، تحلیلگر مستقل حمل و نقل هوایی ، در حالی که 4.5 سال پیش انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد ، گفت: “زمان کافی برای آماده سازی وجود دارد” برای تغییر.
با این حال ، تغییرات لازم در مالکیت سهامداران “هزینه و پیچیدگی اضافی را ایجاد می کند” ، در زمانی که بخش هواپیمایی جهانی متحمل خسارات زیادی از اثرات Covid شده است.
استریکلند به خبرگزاری فرانسه گفت: “چنین محدودیت هایی (دارایی) در بیشتر صنایع دیگر وجود ندارد.”
وی تأكید كرد: “اطمینان از ایمنی و رقابت شدید باید زمینه های اصلی تمركز باشد ، نه محدودیت در مالكیت.”
بخوانید: رایانیر حق رأی سهامداران غیر اتحادیه اروپا در Brexit را محدود می کند
IAG ، مادر اصلی British Airways ، همراه با محدود کردن مالکیت غیر اتحادیه اروپا به کمتر از 50 درصد ، تصمیم گرفت که اکثر مدیران مستقل آن از این اتحادیه باشند.
با توضیح میزان محدودیت ها ، رایانیر گفت سهامداران غیر اتحادیه اروپا “مجاز به حضور ، سخنرانی یا رأی دادن در هر جلسه عمومی شرکت نیستند”.
در همین حال ، EasyJet می گوید که “اگر مالکیت غیر اتحادیه اروپا بیش از حد مجاز برای مدت طولانی ادامه یابد” ، این شرکت هواپیمایی “حق فعال کردن مقررات موجود اعضای خود را که به آن اجازه می دهد سهامداران غیر اتحادیه اروپا را مجبور به فروش سهام خود به شهروندان اتحادیه اروپا کند ، برای خود محفوظ می داند. “
بخوانید: EasyJet برخی از حق رأی ها را برای رعایت قوانین پس از Brexit به حالت تعلیق درآورد
در حالی که سهامداران اتحادیه اروپا در حال حاضر 47.5٪ از EasyJet را در اختیار دارند که کمی زیر آستانه است ، این شرکت هواپیمایی هنوز فروش سهام خود را مجبور نکرده است.
استریکلند گفت: “برخی از شرکت های هواپیمایی گفته اند که ممکن است نیاز به فروش سهام داشته باشند ، اما این هدف نیست.”
“هر چیزی که هزینه ها و بارهای اداری را اضافه کند نامطلوب است ، اما تأثیر محسوسی در رقابت نخواهد داشت.”
شرکت های هواپیمایی به دلیل نیاز به مجوزهای عملیاتی جدید برای ادامه پرواز در انگلیس و اتحادیه اروپا پس از Brexit ، قبلاً هزینه هایی را متحمل شده اند.
“مانند بسیاری از” من “که باید به نقاط گفته شود ، و” t “باید عبور کند زیرا اثرات Brexit باز نمی شود ، گمانه زنی ها در مورد کاهش قوانین جدید مالکیت وجود دارد ،” خیابان سوزانا ، هارگریوز لانس داون ، تحلیلگر بورس سهام.
“در همین حال ، این یکی دیگر از سردردهای طولانی مدت است که شرکت های هواپیمایی باید در بحران مداوم ویروس کرونا با آن مقابله کنند.
[ad_2]